Mijn stoelnummers zijn niet opeenvolgend, zitten we wel naast elkaar? Onze theaterzaal kent een even en oneven kant. Vanuit het midden tellen de stoelnummers met twee af naar de zijkant.
Kan ik nog contant betalen bij Schouwburg Lochem? Schouwburg Lochem is overgegaan op een volledig 'cashless' betaalsysteem, zowel aan de kassa als bij de horeca. Om de druk op de bar weg te nemen (er komen op momenten honderden bezoekers tegelijk voor een drankje) is dit besloten. We hebben de tijd genomen om dit goed te testen en wat blijkt? Het heeft een positief effect op de wachtrijen én op het humeur van onze bezoekers. Daarnaast kunnen wij je sneller en veiliger van dienst zijn.
Maar bedrijven zijn toch verplicht contant geld aan te nemen? Dit is niet het geval. De Rijksoverheid heeft bepaald dat bedrijven contant geld mogen weigeren mits overal duidelijk vermeld dat er pin-only gehanteerd wordt. Schouwburg Lochem geeft dit op alle mogelijke manieren aan: website, persoonlijke servicemail, stickers, etc.
Ik heb een ticket met locatie De Haan Schippers StadsLounge. Welke zaal is dit? Deze zaal bevindt zich in onze foyer en is een veelzijdige, intieme ruimte. Zeer geschikt voor (beginnende) artiesten, evenementen en concerten.
Ik wil een wijziging doorgeven in mijn persoonlijke gegevens of tickets, hoe doe ik dit? Heb je een Mijn Schouwburg profiel aangemaakt op onze site dan kun je daarin je tickets beheren en je gegevens wijzigingen. Bij annulering van je tickets, via je persoonlijke account, is het alleen mogelijk de gehele bestelling te annuleren. Wil je één ticket of een deel van je bestelling annuleren? Neem dan contact op met de Schouwburg.
Hoe is de rangindeling in de zaal van Schouwburg Lochem? Onze zaal kent slechts één rang.
Helaas kan ik niet naar de voorstelling en wil ik mijn toegangstickets teruggeven. Is dit mogelijk? Kaarten kunnen tot 48 uur voor aanvang van een voorstelling of film worden geannuleerd. De kosten voor deze service bedragen € 2,50 (per ticket) voor een voorstelling en € 1,- (per ticket) bij een film.
De voorstelling is geannuleerd, wat nu? Helaas komt het af en toe voor dat door onvoorziene omstandigheden een voorstelling wordt geannuleerd. Schouwburg Lochem zal er in dergelijke gevallen alles aan doen je tijdig te informeren. Het is daarom van belang dat onze schouwburg beschikt over juiste gegevens zoals o.a. je telefoonnummer/e-mailadres. Deze verantwoordelijkheid ligt bij de bezoeker aangezien via MIJN SCHOUWBURG de gegevens door de bezoeker zelf actueel gehouden kunnen worden. Als tickets cadeau worden gedaan of op een andere manier doorgegeven worden dan is de originele tickethouder verantwoordelijk voor het communiceren van de annulering.
Hoe kom ik er achter of er een pauze in de voorstelling zit en hoe laat het is afgelopen? Schouwburg Lochem voorziet je ca. 2 dagen voor aanvang van een servicemail. Hierin staat alle informatie. Mocht je het graag eerder willen weten neem dan contact op met de theaterkassa.
Heeft het theater rolstoelplaatsen? Voor rolstoelgebruikers zijn twee speciale plaatsen in de zaal beschikbaar. Wil je gebruik maken van deze plaatsen neem dan telefonisch contact op met de theaterkassa via 0573-250051. Meld ook duidelijk of je een 'begeleider' meeneemt. Schouwburg Lochem zorgt ervoor dat je bij elkaar kunt plaatsnemen.
Als een voorstelling is uitverkocht kan ik dan op een wachtlijst geplaatst worden? Bij uitverkochte voorstellingen kun je je op een wachtlijst laten plaatsen. Komen er tickets terug dan nemen wij, bij voorkeur per mail, contact met je op.
Hoe bestel ik online tickets? Inloggen kan via 'Mijn Schouwburg' rechtsboven in je scherm. Als je eerder hebt besteld op onze website kun je hier je e-mailadres invullen en vervolgens je wachtwoord. Heb je nog niet eerder kaarten bij ons besteld, dan word je via de link in de e-mailbevestiging gevraagd je gegevens in te vullen, waarna je kunt bestellen. Bestel je online kaarten, dan kun je kiezen voor betaling middels iDEAL, Podium Cadeaukaart of de tegoedbon van Schouwburg Lochem.
Betaal ik naast de toegangsprijs nog extra servicekosten? Schouwburg Lochem brengt per bestelling kosten in rekening, zowel online als aan de theaterkassa. Theaters zijn genoodzaakt om dit op deze manier te doen omdat wij ons dienen te houden aan prijsafspraken met producenten en kosten voor gebruik kaartverkoopsysteem te dekken. De servicekosten bedragen € 3,50 per bestelling. Als je een annulering doorgeeft van je kaarten of een voorstelling wordt door 'derden' geannuleerd, worden de servicekosten niet geretourneerd.
Kan ik mijn tickets thuisgestuurd krijgen? Ja dat kan. In het bestelmenu kan je aangeven graag je tickets per post te willen ontvangen. Hiervoor betaal je €3,00 extra verzendkosten. Let op! Je adres moet actueel zijn.
Op welke wijze kan ik mijn tickets betalen? Bestel je online kaarten dan kun je kiezen voor betaling middels iDEAL, Podium Cadeaukaart en de tegoedbon van Schouwburg Lochem. Aan de theaterkassa kan je uitsluitend met pin betalen, uiteraard is de Podium Cadeaukaart of de tegoedbon van Schouwburg Lochem hier ook te verzilveren.
Wanneer kom ik in aanmerking voor korting? Op deze website staat onder het kopje ePIC de kortingsmogelijkheid voor jongeren van 12 t/m 23 jaar. Hieraan zijn voorwaarden verbonden. De gereduceerde plaatsbewijzen zijn alleen geldig op vertoon van legitimatie. Bij controle dien je deze te tonen.
Schouwburg Lochem wil jongeren stimuleren om vaker naar het theater te komen. Schoolvakken zoals culturele en kunstzinnige vorming tezamen met programmering en communicatie vanuit het theater, zorgen ervoor dat het publiek minder vergrijst. Door korting te geven aan de leeftijdcategorie 12 t/m 23 jaar hoopt Schouwburg Lochem bij te dragen aan toenemende cultuurparticipatie bij jongeren.
Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de voorstelling, mag hij/zij toch naar de voorstelling komen? We willen graag dat iedere bezoeker ons theater met een goede ervaring verlaat. Al onze avondvoorstellingen zijn in principe geschikt voor iedereen vanaf 12 jaar, tenzij anders is aangegeven. Let op, voor al onze voorstellingen geldt dat ze qua inhoud niet passend kunnen zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën. Niet elke cabaretvoorstelling is bijvoorbeeld geschikt voor jeugd onder de 16.
Bij onze jeugd-en familievoorstellingen staat een vanaf leeftijd. Theatermakers hebben deze voorstellingen speciaal voor kinderen vanaf de aangegeven leeftijd gemaakt. Schouwburg Lochem houdt zich aan deze adviesleeftijd. Net als films kunnen theatervoorstellingen qua inhoud niet passend zijn voor bepaalde leeftijdscategorieën.
Het is niet toegestaan om baby's bij zowel jeugd- als volwassenvoorstellingen mee te nemen. Kinderen t/m 12 jaar dienen altijd onder begeleiding van een volwassene te zijn.
Mijn zoon/dochter heeft nog niet de leeftijd die staat aangegeven bij de film (kijkwijzer), mag hij/zij toch naar de film komen? Op basis van artikel 240a krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een film met de leeftijdgrens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd. Bij films met de overige leeftijdgrenzen worden kinderen onder de leeftijdsgrens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten. Lees hier meer over de kijkwijzer.
Is de garderobe bewaakt en moet ik hiervoor extra betalen? De garderobe is bij bijna alle professionele voorstellingen bewaakt. Jassen en tassen kunnen gratis afgegeven worden i.v.m. brandveiligheid in de zaal. Bij filmvoorstelling is de garderobe open en op eigen risico.
Zit er een consumptie in de toegangsprijs? Bij bijna alle professionele theatervoorstellingen (m.u.v. jeugdvoorstellingen en filmvoorstellingen) is een 'pauzedrankje' bij de toegangsprijs inbegrepen. Je consumptie/glaswerk mag niet meegenomen worden in de zaal. Uitgezonderd filmvoorstellingen.
Ik heb een Podium Cadeaukaart gekregen of wil deze cadeau geven, kan ik dan bij Schouwburg Lochem terecht? Bij Schouwburg Lochem is de Podium Cadeaukaart verkrijgbaar en als betaalmiddel te gebruiken. Deze cadeaukaart is de vervanger van de (papieren) Theater- en Concertbon en inwisselbaar bij de meeste theaters en concertgebouwen in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.podiumcadeaukaart.nl.
Ik heb een Nationale Bioscoopbon en/of Kunst & Cultuur cadeukaart gekregen of wil deze cadeau geven, kan ik dan bij Schouwburg Lochem terecht? Deze kaarten zijn niet te verzilveren of te koop bij Schouwburg Lochem. De enige kaart die geaccepteerd wordt is de Nationale Podium Cadeaukaart
Op welke manier kan ik Schouwburg Lochem steunen? Je kan Schouwburg Lochem steunen middels een jaarlijkse bijdrage aan Stichting Vrienden van Schouwburg Lochem. Lees hier meer over de mogelijkheden.
Het lukt niet om mijn bestelling te plaatsen via mijn tablet, hoe komt dit? Dit kan meerdere oorzaken hebben. Mogelijk past het reserveringsscherm niet op je tablet, houd daarom je tablet in liggende positie. Ook is het mogelijk dat het bestelsysteem niet correct functioneert omdat je een verouderde versie van het besturingssysteem hebt. Download de laatste update van je besturingssysteem op je tablet.
Staat je vraag er niet tussen? Stel deze dan via info@schouwburglochem.nl.